פייסבוק עושה צעד גדול לקראת מסחר מקוון ומכניסה חנויות לדפים

פייסבוק בוחנת שילוב חנויות מקוונות בדפים העסקיים.

מאת: אלעד מנטל
תכירו: חנויות פייסבוק בדפים.

פייסבוק מעוניינת להיות יותר מאשר פלטפורמה חברתית לשיתוף, גילוי ויצירה של תוכן.
היא רוצה שתוכלו לבצע רכישות ישירות מהקיר שלכם.

החברה בוחנת שילוב חנויות מקוונות בתוך דפי פייסבוק עסקיים, במיוחד עבור חנויות מקוונות הקיימות כיום מחוץ לפייסבוק, וכך תאפשר להן לקבל בית נוסף בתוך דפי הפייסבוק שלהן.
חנויות פייסבוק טרם זמינות לכלל המשתמשים, אך בדפים מסויימים כבר ניתן למצוא את לחצן ה BUY, דרכו ניתן לערוך את כל תהליך הרכישה בתוך פייסבוק - החל מסקירת המוצרים ועד לתשלום.

אם זה יעבוד, הבאת החנויות המקוונות לתוך פייסבוק עשויה לחולל מהפך היסטורי בעולם המסחר האינטרנטי ובפייסבוק בפרט, שכן כעת פייסבוק לא תהווה כלי לחשיפת שירותים ומוצרים, אלא גם ערוץ לממכר ישיר שלהם.

למרות שבשלב זה יש מעט מידי נתונים בכדי לבחון את הצלחת המהלך, פייסבוק מעוניינת בהצלחת התכנית. שוק הפרסום הדיגיטלי, אשר נשלט ברובו על ידי פייסבוק, צפוי להגיע לכ 60 מיליארד דולר ב 2015, לפי אתר eMarketer. חנויות אונליין לאומת זאת, צפויות להגיע למחזור של כ 350 מיליארד דולר השנה.

חנויות פיסיבוק הן דחיפה גדולה של פייסבוק לקראת פלטפורמת מסחר רחבה יותר באתר, בהמשך להרחבת יכולות אפליקציית ה Messenger הפופולרית שלה. פייסבוק הציגה לאחרונה שירות העברת כספים ייעודי במסנג'ר, לצד שירות חדש שיאפשר לגולשים לבקש מחבריהם עזרה כספית כדי להגשים מטרות כמו קניית מוצר או לימודים.
בשנה שעברה, פייסבוק הציגה את לחצן ה BUY המאפשר לגולשים להשלים רכישות בתוך פייסבוק עצמה.
בשלב זה מדובר על ריכשה במערכות צד שלישי, אך פייסבוק יכולה (וכנראה מתכוונת) לבסס את כל תהליך הרכישה על השירותים שלה.
בשלב זה, פייסבוק לא גובה עמלות על מכירת מוצרים בפלטפורמה שלה, אך ההיסטוריה של החברה מלמדת שקיים אינטרס לעשות זאת, וזהו ככל הנראה חלק מתהליך גילגול הטכנולוגיה לשוק עם כמה שפחות חששות משימוש בה.

שינוי התפיסה הצרכנית
חנויות פייסבוק מושקות בעת בה הן נחשקות בקרב שחקנים חדשים בזירת המכירות, המחפשים דרך מהירה לייצר הכנסות.
ערוצי מכירה כבר קיימים ב Pinterest ו Twitter שהציגו את הגרסה שלהם לממכר מקוון וחיפוש מוצרים, וגם גוגל כבר חשפה את לחצן ה BUY שלה.


המהלכים הללו מתרחשים כעת, בתקופה בה עולם הצרכנות עובר למדיה החברתית. למרות שחנויות אינטרנטיות באתרים מותאמי Desktop עדיין פופולריות, אנחנו מבלים 80% מהזמן בגלישה באפליקציות במכשירים ניידים, בעיקר בחמשת האפליקציות המובילות, כך לפי Forrester.
לכן, אתרים אלו יחפשו את ה"דלתות האחוריות" לכיס שלנו דרך אותן אפליקציות, ופייסבוק היא האפליקציה המובילה בשימוש. לפי Forerester, כ 13% מכל הזמן בו מבלים משתמשים באפליקציות סלולריות ,מושקע באפליקציה של פייסבוק.

גם חנויות רשת מבוססות כמו Amazon ו Walmart מציגות כיום חלק מהתוכן שלהן שבפייסבוק.
בפייסבוק טוענים כי הפרויקט נמצא בשלבים כה מוקדמים, עד שאי אפשר לגלות מי הן החנויות המשתתפות בניסוי.
התמונה בראש הכתבה היא הדגמה של מותג דמה להמחשת מראה החנויות.

במובייל, פייסבוק מציגה את המוצרים ממש מתחת לסרגל העליון, שהופך אותם לתוכן הראשון שהגולש רואה.
המהלך נועד לאפשר לחנויות לעשות את מה שהן עושות הכי טוב, למכור דברים.
יחד עם זאת, סביר להניח שחנויות יתאימו את תמונות המוצרים לטרנדים שונים, אירועים לאורך השנה ועוד וכך יעודדו את הגולשים להיכנס.

כרגע לא ידוע האם תהיה אפשרות חיפוש מוצרים בחנויות, אך שימוש בסרגל החיפוש, במיוחד באנגלית, יעזור לגולשים למצוא את התוכן שהם מחפשים, למשל "stores that sell T-shirts" יכווינו את הגולש למקום אותו חיפש.

הצפי הוא כי חנויות פייסבוק יתרחבו בעתיד מעבר לגבולות עסקים לממכר מוצרים ושירותים ויגיעו גם לקהל של אומנים, ספורט ואפילו קהילות. כיום כבר ניתן למצוא אפשרות לפרסם פוסט מכירה בקבוצות פייסבוק מסויימות, עם נתונים מלאים על המוצר או השירות המוצע.
אפשרות יצירת פוסט מכירה בקבוצות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה