דף האוהדים שלכם בפייסבוק משתנה (שוב) מקצה לקצה

מאת: אלעד מנטל

בעלי דפי פייסבוק עסקיים; אם השקעתם זמן (ואלי גם כסף) בעיצוב עמוד אוהדים עסקי מדוגם, והתרגלתם לשימוש בפריסה הנוכחית, לפייסבוק יש חדשות בשבילכם.

משנים את העיצוב - שוב:

אתמול (10/3/2014) הודיעה פייסבוק באופן רשמי על תחילת החלת שינוי גורף במראה דפי האוהדים שלה.
כותרת העדכון הוגדרה ע"פ פייסבוק כ"Stremlined Look" (מראה רציף). העדכון במראה דף האוהדים מצטרף לשינויים האחרונים במראה הטיימליין, לקראת מעבר לתצוגה מקבילה לזו המוצגת באפליקציה הסלולרית של פייסבוק.

העדכון שהחל השבוע יכיל את המראה החדש על דפי האוהדים בפייסבוק בשלבים, כאשר מטרת העל שלו, היא לפשט את הניווט למידע ולאפשרויות הפופולריות בקרב המשתמש.

הנה כמה נקודות מפתח מתוך העדכון:


מקור: facebook for pages
העמודה הימנית של הטיימליין תציג את כל הפוסטים, בניגוד למצב הקיים בו ציר זמן מרכזי חוצה את העמוד והעדכונים נראים כענפים משני צדדיו. ע"פ פייסבוק, עמודה אחת תאפשר תצוגה זהה של הפוסטים על הטיימליין ובציר החדשות.

מקור: facebook for pages
העמודה השמאלית של הטיימליין תציג את המידע על העסק, כולל מפה, שעות פתיחה, מספר טלפון, כתובת אתר, וגם תמונות וסרטונים.

מקור: facebook for pages
לאן נעלמו הטאבים שלי?

לא חייבים להיות חדי עין כדי לראות שהעיצוב החדש העלים רכיב מרכזי בדפים שלנו: הטאבים המותאמים אישית. היות ובפייסבוק עדיין לא הוציאו התייחסות ישירה לעניין, ניתן רק להתרשם מהמראה הכללי שאינו מציג את הטאבים כפי שאנו מכירים אותם כיום. מה שבטוח הוא - שתמונות הטאבים, שנכללות בדפים רבים כחלק מהעיצוב הכללי הולכות להיעלם.
לכך מצטרף גם שינוי בפריסת תמונת הנושא אשר הופכת לדומה יותר לפריסת הטיימליין האישי, ותכיל בעיצוב החדש את שם העמוד ולחצן ה LIKE בתוך התמונה, ולא מתחתיה כפי שקורה כיום.

מעודד שימוש בקידום ממומן

העיצוב החדש נועד ע"פ פייסבוק לאפשר למנהלי עמודי אוהדים גישה נוחה מתמיד לאפשרויות הניהול השונות. כעת ימוקם סרגל נתונים בצידו של העמוד, אשר יציג בחלקו העליון מודעות פייסבוק פעילות, מספר לייקים, נתוני תפוצה, הודעות שלא נקראו והתראות.

בחלקו העליון של העמוד ימוקם כעת סרגל אשר יחליף את פאנל הניהול הקיים עבוק מנהלי עמודים.
הסרגל יאפשר מעבר לאפשרויות ניהול הדף השונות, וגישה ישירה למנהל המודעות.

מקור: facebook for pages
אולם נראה שמיקום נתוני המודעות ממש מתחת ללחצן המפנה למנהל המודעות אינו מקרי, ונועד לעודד שימוש במערכת המודעות.
לזה מצטרפת היכולת החדשה לגמרי שתינתן למנהלי דפים להוסיף דפים דומים לרשימת הדפים למעקב שלהם ולצפות בנתוני מפתח לגבי התנועה בהם, כולל האפשרות לראות את הפוסט המדובר ביותר בהם מכל שבוע חולף.
נראה שמהלך זה נועד לעורר עוד יותר את התחרויות בין דפים, ולהוות מניע לשימוש במודעות פייסבוק.

מקור: facebook for pages

אם מצאתם מאמר זה מועיל, אשמח שתשתפו אותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה