איך בונים מותג מצליח ברשת ?


היתרון הגדול ביותר של בניית מותג ברשת, הוא שלא משנה מה גודל העסק שלכם, או אם יש לכם עסק בכלל, כדי להפוך למותג. הזירה האינטרנטית מייצרת מצב של (כמעט) שוויון בין חברות עתירות תקציבים לבין פרסונות ואנשים אנונימיים לחלוטין.

בניית מותג ברשת היא חוד החנית של כל אדם או עסק השואפים להגיע לקהלים חדשים ולהרחיב באופן קבוע את קהל לקוחותיהם. מותגים צוברים סביבם עוקבים רבים ברשתות החברתיות, וככל שהם מייצרים יותר תוכן, כך גם מנועי החיפוש מקדמים אותם לתוצאות גבוהות יותר.

בניית מותג היא תהליך מתמשך שדורש יצירה בלתי פוסקת של תכנים חדשים, מעניינים ומרגשים שיגרמו לקהל הגולשים להתחבר למותג שלך רגשית ולייצר עליו שיחה ברשת ומחוצה לה. מותגים מצליחים נתפסים כמובילי דעה ואופנה. הם מכתיבים קווי התנהגות וטרנדים ומעטים מהם הופכים למילים נרדפות לפעולות או מוצרים מסויימים.

אבל כיצד ניתן להפוך את העסק הקטן שלכם למותג מצליח ומדובר ללא השקעה של אלפי שקלים או יותר בשנה בפעולות יחסי ציבור ופרסום יקרות?

זהות המותג

למותג שלכם חייבת להיות זהות ייחודית. מותג שמתחקה אחר הצלחה של מתג אחר תמיד יתפס כחיקוי.
תכננו היטב את זהות המותג שלכם. לכו עם הרגש. זיכרו שכעסק קטן או בינוני, אתם הוא המותג!
עמדו בחוד החנית, דברו על המותג שלכם ואל תפחדו להביע את דעתכם דרכו על נושאים מסויימים.
נכון, לא כולם יאהבו את זה, אבל רק כך המותג שלכם יהיה ייחודי ומעניין.

בנו קשרים וצרו גשרים

התחברו לכאלו שכבר הצליחו בתחום שלכם. לרוב הם אינם יריבים שלכם, אלא מקורות השראה ללמידה מהצלחות. אם מישהו כבר הצליח היכן שאתם מתחילים, למדו ממנו, שפרו את מה שנראה לכם ראוי לשיפור והישארו עם היד על הדוף בתוך כל השינויים בענף שלכם.
צרו גשרים בין העסק שלכם ללקוחות שלכם באמצעות כתיבת בלוג , עדכון סטטוסים בפייסבוק ואם ברשותכם רשימת כתובת מייל, שילחו אחת לתקופה ניוזלטר עם מספר עדכונים. כך תאפשרו ללקוחותיכם האפשריים לראות אתכם, בלי שבהכרח חיפשו אתכם.

אל תפחדו מהשקעה בקמפיין ממומן

בעלי עסקים רבים, בעיקר בטווח שבים עסק זעיר לבינוני, חוששים להשקיע סכומי כסף בקידום ממומן בפייסבוק או בגוגל לפני שהם מייצרים הכנסות. למרות שיש בסיס לחשש זה, צריך לזכור שכדי לבנות עסק צריך להשקיע כספי הקמה, וכיום קמפיין ממומן צריך להיות חלק מתקציב זה.
פייסבוק מציעה כלים נגישים וברורים לקידום העסק, וגוגל מציעה ליווי בתהליכי הפרסום למתחילים להשתמש בשירות שלה
GOOGLE ADWORDS. זיכרו שהשקעה קטנה יכולה להניב לכם חשיפה גדולה וחדירה מהירה יותר לתודעה.
שימוש נכון בקמפיין ממומן תמיד ישלב פעולות נוספות. שכן אם תתלו את הצלחתכם רק בו, סביר להניח שתתאכזבו.

התמקדו בתוכן, לא בפרסום

פרסום זו מילה גדולה ויפה. כולם רוצים פרסום מהיר לעסק. אבל הפרסום האמיתי נמצא בתוכן.
צרו תכנים על תחום העיסוק שלכם, אני קורא לזה "עולם התוכן של העסק". כתבו בחופשיות, לא כמו פרסומת בעיתון או בטלויזיה. תוכן אותנטי מדבר ללקוחות שלכם בגובה העיניים.
מהו תוכן אותנטי אתם שואלים? ובכן, כל דבר שאינו מנסה למכור קודם כל.
תנו טיפים, שאלו שאלות, הכינו מדריכים בנושאים שונים ודאגו לתעד את הפעילות שלכם או של המתרחש בעסק שלכם בתמונות. זו הדרך הטובה ביותר לפרסם אותו.

אל תשימו את כל הביצים בסל אחד

קידום אינטנסיבי של העסק שלכם בפייסבוק, מקדם אותו – בפייסבוק.
אבל הלקוחות שלכם מחפשים תוכן גם בגוגל, מקבלים מיילים, מדברים עם אנשים אחרים.
הם גם לא מצפים לקבל מכם תוכן, ועל כן, חשוב להיות במגוון פלטפורמות דיגיטליות במקביל.

אל תחכו שמשהו יקרה, צרו אותו

האם גם אתם לא מעדכנים את הפייסבוק כי "לא קורה שום דבר מיוחד"?
ובכן, זו שגיאה קלאסית. למעשה, כל דבר שקורה לכם בהקשר לעסק שלכם, הוא חדשות ותוכן שכדאי לשתף עם העוקבים שלהם.
הרגעים הלא מתוכננים, המצחיקים, המרגשים ואפילו המכעיסים הם אלו שמקרבים את המותג שלכם לקהל ובונים אצלו מחויבות גבוהה יותר להמשך צריכת התוכן שלכם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה