פייסבוק סוגרת את תיבת הדואר שלה: איך זה משפיע עליכם?

גם אם מעולם לא שמעתם עליו או התנסיתם בו, לפייסבוק ישנו שירות דואר אלקטרוני. שירות שעומד להיסגר בזמן הקרוב. הודעה לכלל משתמשי פייסבוק החלה להופיע החל מהבוקר (25.2.2014) בעת הכניסה לאתר. כל ההשלכות של המהלך ודרכי הפעולה לשמירת הפרטיות, בפוסט הבא.



שירות הדואר האלקטרוני של פייסבוק, facebook.com email הוקם ב 2010, וכתובת הדוא"ל שלו מכילה את שם המשתמש שלכם בפייסבוק וכל שליחת הודעה אליה מגיעה לתיבת ההודעות בחשבון הפייסבוק האישי. באפריל 2012 ביצעה פייסבוק מהלך שהרגיז רבים ממשתמשיה. היא שינתה בין לילה את כתובות הדוא"ל שהוזנו על ידי המשתמשים באזור האודות שלהם בפרופיל האישי לכתובת הדוא"ל של פייסבוק.
התגובות למהלך של פייסבוק בקרב המשתמשים היו בעיקר של כעס, על כך שפייסבוק הגדירה את כתובת הדוא"ל שלה כברירת המחדל ללא התראה, תוך חדירה לפרטיות המשתמשים ושינוי הגדרות תצוגה ופרטיות בכלל החשבונות בהתערבות גסה. אך למרות הזעם שהופנה כלפיה, פייסבוק לא עשתה כל שינוי במהלך, עד עכשיו.

החיסרון המרכזי של תיבת ה facebook.com email הוא שזוהי כלל אינה תיבת דוא"ל. כאשר מישהו שולח לכם הודעת דואר אלקטרוני לכתובת זו, ההודעה מתקבלת כהתראה בתיבת ההודעות בחשבון הפייסבוק.
נוסף על כך, שירות הדוא"ל של פייסבוק הוזנח על ידי החברה עצמה, וכמעט ולא זכה לעדכונים.
רובם הגדול של משתמשי פייסבוק לא עשה שימוש בתיבת הדוא"ל החדשה שהוגדרה להם, מסיבות ברורות; לכולם כבר יש תיבת דוא"ל מרכזית שממנה הם מנהלים את התקשורת שלהם, ואיתה אף נרשמו לפייסבוק. לרבים אחרים ישנה יותר מתיבת דוא"ל אחת, ותוספת של עוד אחת אינה נחוצה, בייחוד כשהמשתמש לא ביקש את התוספת.

סוגרים את התיבה, פוגעים בפרטיות

בשל השימוש הנמוך וחוסר המודעות לקיומה של תיבת facebook.com email, רוב המשתמשים כלל לא ירגישו בחסרונה. אולם כעת, בפייסבוק יצרו מהלך שינתב את ההודעות שישלחו לכתבות דוא"ל הפייסבוק, ישירות אל כתבות הדוא"ל הראשית המוגדרת בחשבון הפייסבוק. כתובת זו מוגדרת אצל משתמשים רבים כגלויה לחברים בלבד, או אינה גלויה כלל מטעמי פרטיות, והמצב החדש עשוי לגרום לאי נוחות בקרב משתמשים רבים. 

המהלך ע"פ פייסבוק, אמור לשפר את חווית השימוש בפייסבוק ממכשירי המובייל, ולאפשר למשתמשים לא לפספס הודעות חשובות שנשלחו לכתובת ה facebook.com email שלהם ולא לכתובת הראשית. אך משמעות המהלך היא שגם אם בחרתם שלא להציג את כתובת הדוא"ל הראשית שלכם בפייסבוק, כל מי שישלח הודעה לכתובת דוא"ל הפייסבוק שלכם, יגיע לתיבת המייל האישית. זאת כל עוד לא שיניתם את כתובת הדוא"ל הראשית בפייסבוק.

לפי הודעה רשמית שפורסמה בפייסבוק, הדרך היחידה להימנע מקבלת דיוור לא רצוי לתיבת הדוא"ל הראשית היא לשנות ידנית את כתובת הדוא"ל הראשית שלכם בפייסבוק.

כך תשנו את הגדרות הדוא"ל בפייסבוק:

הקליקו על גלגל השיניים בפינת הסרגל הכחול שבחלקו העליון של העמוד. 

בחרו ב Settings ובחלון שנפתח עברו ללשונית Email.

הוסיפו כתובת דוא"ל ראשית חדשה (תצטרכו לאשר אותה במייל שישלח אליה), או בחרו אחת אחרת מהרשימה.

להסרת כתובת בחרו בה, ולחצו על Remove.

שמרו את השינויים (נדרשת הזנת סיסמה).

אפשרות נוספת היא להיכנס ל"אודות" בפרופיל האישי ולשנות את הגדרות התצוגה של כתובות הדוא"ל שלכם ל Hidden from TImeline. פעולה רק מסתירה את תצוגת כתובות הדוא"ל ולא משנה אותן.

בשלב זה דיווחים לא רשמיים מספרים שפייסבוק תאפשר לכבות את העברת ההודעות לתיבה הראשית ללא הצורך לשנות או להסיר אותה מפרטי החשבון. אך עד שאפשרות זו תהיה זמינה, אם בכלל, רצוי לבצע את ההחלפה ידנית על מנת להימנע בהודעות לא רצויות לתיבת הדוא"ל שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה